Naam en kode van die module
Biochemie 344 - Gevorderde Biochemiese Onderwerpe II
11053 344
Die module bestaan uit 3 teorie-afdelings - Afdeling A: Membraanbiochemie (13 lesings), Afdeling B: Seintransduksie
(13 lesings), Afdeling C: Immunologie (13 lesings) - en die Prakties. Verskeie dosente is
verantwoordelik vir die verskillende afdelings. Alle administratiewe sake
rondom hierdie module sal deur 'n module-konvenor gehanteer word.
Dosente en kontak-besonderhede
Module-konvenor: |
Membraanbiochemie |
Seintransduksie: |
Prof JM Rohwer |
Dr A Louw |
Prof JP Hapgood |
Kamer A108, JC Smuts-gebou |
Kamer A119, JC Smuts-gebou |
Kamer A123, JC Smuts-gebou |
Tel.: 021 808-5843 |
Tel.: 021 808-5873 |
Tel.: 021 808-5866 |
Epos: jr@sun.ac.za |
Epos: al@sun.ac.za |
Epos: jhap@sun.ac.za |
|
Immunologie: |
Prakties: |
|
Prof DU Bellstedt |
Dr AC Swart |
Me RP Louw |
Kamer A165, JC Smuts-gebou |
Kamer A120, JC Smuts-gebou |
Lab A139, JC Smuts-gebou |
Tel.: 021 808-5840 |
Tel.: 021 808-5864 |
Tel.: 021 808-5877 |
Epos: dub@sun.ac.za |
Epos: acswart@sun.ac.za |
Epos: rpl@sun.ac.za |
Doelstellings van die module
Die module bestaan uit gevorderde onderwerpe wat almal studierigtings in
hul eie reg is, maar die konsepte wat in 'n bepaalde onderwerp behandel
word, word in die volgende onderwerp uitgebrei. Elke onderwerp het sy eie
doelstellings soos hieronder uiteengesit:
- Membraanbiochemie
- 'n Oorsig oor membraanstruktuur en -eienskappe. Vergelyking tussen
transportsisteme in terme van tipe molekule getransporteer, die
meganisme van transport, en die termodinamika en kinetika van
transport. Die wisselwerking tussen verskillende transportsisteme in
die konteks van biologie in die algemeen, en die manipulering van
hierdie sisteme vir mediese en eksperimentele doeleindes sal uitgelig word.
- Seintransduksie
- 'n Funksionele begrip van intrasellulêre seintransduksie-paaie: die
kommunikasienetwerke wat alle sellulêre prosesse koördineer, van
membraan tot selkern.
- Immunologie
- 'n Oorsig oor die immunologie van werweldiere, met 'n klem op
menslike immunologie. Alle immunologiese meganismes behels sellulêre
sein-oordrag, en hierdie afdeling bou dus voort op die seintransduksie-kursus.
- Prakties
- Studente sal praktiese ondervinding in twee immunologiese tegnieke
opdoen, d.w.s. ELISA (ensiem-gekoppelde immunoessai) en die
Western-klad tegniek. Die onderliggende teorie van immunologiese
tegnieke word behandel. Die verwerwing van praktiese
laboratoriumvaardighede, skryfvaardighede, en die wetenskaplike
interpretasie en voorlegging van eksperimentele data vorm 'n belangrike
komponent van die praktiese module.
Uitkomste van die module
Kennis-Gebasseerd
Die student behoort, met verwysing na die teks (d.w.s. oop-boek):
Membraanbiochemie (teks sluit in 6 oorsigartikels)
- Die molekulêre basis vir self-vorming van membrane te kan verduidelik,
en die eienskappe van die vloeibare mosaïek-model van membraanstruktuur
te lys.
- Membraanproteïene te kan vergelyk deur die molekulêre basis van die
interaksies met die lipied-dubbellaag en die betrokke strukturele motiewe
te bespreek, en verduidelik hoe lipiedsamestelling membraanvloeibaarheid beïnvloed.
- Die transport-tipe en -meganisme vir enige gegewe transporter te kan
identifiseer, en verskillende transporters te kan vergelyk volgens
spesifieke kriteria.
- Die termodinamiese en kinetiese kragte betrokke by enige
transportproses oor biologiese membrane te kan identifiseer of voorspel,
kwantifiseer, en grafies voorstel.
- Die betekenis van elke term in die Fick, Michaelis-Menten, Nernst
of Goldman-vergelykings te kan definieer; te kan bepaal onder watter
omstandighede elke vergelyking gebruik sou word; die vergelykings in
berekeninge te kan gebuik.
- 'n Voorspelling van struktuur-funksie verwantskap van enige gegewe
transporter te kan verdedig, gegee die primêre struktuur van die
ligandbinding-setels van die transporter en inligting oor hoogs
gekonserveerde residue, ligandspesifisiteit en affiniteit
(Kd), en inhibitorsensitiwiteit, deur gebruik te maak
van die basiese eienskappe van die aminosure betrokke.
- Die effek van spesifieke inhibitore of ionofore op bepaalde
transportsisteme, op die membraanpotensiaal, of op transportsisteme wat
saam binne die konteks van fisiologiese sisteme optree, te kan bespreek;
eksperimente te kan ontwerp of interpreteer wat hierdie inhibitore of
ionofore gebruik om fisiologiese sisteme te dissekteer wat uit die
interaksie van 'n aantal transportsisteme bestaan, of om 'n bepaalde
transportsisteem te identifiseer.
- Te kan verduidelik hoe verskillende tipes transporter saam optree binne
die konteks van fisiologiese sisteme, en binne hierdie konteks die
gebruik van bepaalde mediese behandelingsprosedures te kan evalueer.
Seintranduksie
- Die werkingsmeganisme en rol in intrasellulêre seinoordrag van die
belangrikste soogdier-seintransduksiemeganismes te kan definieer, beskryf,
opsom en vergelyk, met 'n klem op die rol van spesifieke proteïendomeine
in hierdie interaksies.
- Te kan verduidelik deur gepaste voorbeelde te gebruik, hoe 'n
gekoördineerde regulatoriese pad glikogeenafbraak reguleer, deur van
beide kinases en fosfatases gebruik te maak.
- Die hooftipes kinases in verskillende paaie te kan vergelyk
(ooreenkomste en verskille) ten opsigte van subeenheid-struktuur,
aktiveringsmeganismes, spesifisiteit en teikenproteïene; voorbeelde te
gee van response wat deur die kinase gemediëer word.
- Eksperimente te kan interpreteer, analiseer of ontwerp om te bepaal
watter intrasellulêre seintransduksiepaaie, en hoofkomponente daarvan,
betrokke is by 'n bepaalde sisteem.
- Grafiese data te kan interpreteer, wat die verwantskap tussen
ligandbinding aan 'n reseptor, fraksionele besetting van die reseptor, en
'n fisiologiese respons toon.
Immunologie
- Te kan verduidelik hoe aangebore immuunmeganismes patogene afweer, in
teenstelling tot spesifieke verworwe immuunmeganismes; die beperkings
daarvan te kan bespreek.
- Die spesifieke verworwe immuunmeganismes van patogeen-aanval te kan
verduidelik; te kan bespreek hoe hierdie sisteme die beperkings van
aangebore immuniteit oorkom.
- Die struktuur en funksie van antiliggame te kan verduidelik, as
spesifieke herkenningsmolekule en aktiveerders van aangebore immuunmeganismes.
- Te kan verduidelik hoe T-selle as spesifieke herkenningsselle optree en
hoe hulle patogene kan aanval.
- Te kan verduidelik hoe immuungeheue (beide antiliggaam en T-sel)
opgebou word en die basis vorm van inentingsprosedures.
- Te kan verduidelik hoe B-selle en T-selle geaktiveer word deur ekstra-
en intrasellulêre seinoordrag.
- Verskillende immunogebreke te kan beskryf, met spesifieke klem op die
rol van MIV in VIGS en die rol van onmiddelike-tipe hipersensitiwiteit in
allergiese reaksies.
Prakties
- Die praktiese toepassing en gebruik van antiliggame in bepaalde
immunologiese tegnieke te kan verduidelik (ELISA en Western klad).
- Genoemde immunologiese tegnieke prakties te kan deurvoer.
- Die uitvoering van 'n eksperiment te kan beplan, verdunnings te
bereken, data te verwerk en interpreteer, en eksperimentele data in 'n
geskrewe verslag voor te stel.
Generies
Na voltooiïng van hierdie module behoort die student:
- Verantwoordelikheid te kan neem vir sy/haar eie leerproses.
- Te kan fokus op die "groter geheel" en konsepte, en weet waar om die
besonderhede te vind.
- Inligting te kan integreer, toe te pas, en te sintetiseer, asook die
materiaal in die breër konteks van hierdie module of ander modules
(Fisiologie, Genetika, Mikrobiologie), geneeskunde en wetenskap te plaas.
- Die aard van die eksperimenteel-gebasseerde wetenskaplike
ontdekkingsproses te kan waardeer en verstaan.
- Inligting op die web en CD ROM te kan ontsluit.
- Probleme te kan oplos.
- Handboeke te kan gebruik.
- Skryfvaardighede geleer het.
Taalspesifikasie
T
Verpligte studiematieriaal
- Samestelling van Studiemateriaal voorsien deur Content Solutions.
- Roitt, I. & Rabson, A. (2000) Really Essential Medical
Immunology, Blackwell Scientific Publishers, 1st edition.
- Wilson, K. & Walker, J. (2000) Principles and Techniques
of Practical Biochemistry, Cambridge University Press, 5th
edition.
- Opsionele handboek: Lodish, H. et al. (2000)
Molecular and Cell Biology, W.H. Freeman & Co., 4th
edition.
- Opsionele handboek: Voet, D. & Voet, J.G. (1995) Biochemistry, 2nd Edition, John Wiley
& Sons Inc.
OF
Voet, D. & Voet, J.G. (2004) Biochemistry. Volume 1,
Biomolecules, Mechanism Of Enzyme Action And Metabolism, 3rd Edition.
John Wiley & Sons, Inc.
Leergeleenthede
Lesings: |
alle voorlesings is in lesingsaal A203, JC Smuts-gebou |
|
Maandag |
10:00-10:50 (3de periode) |
|
Dinsdag |
08:00-08:50 (1ste periode) |
|
Vrydag |
11:00-11:50 (4de periode) |
|
Prakties: |
Woensdagmiddag |
14:00-17:00 |
|
Rooster en groepindeling sal deur Dr AC Swart uitgedeel word. |
|
Tutoriale: |
Rooster sal later bekendgemaak word. |
Assessering
In hierdie module is die assessering opgedeel in self-assessering en
formele assessering.
Formele assessering
In hierdie module word daar van deurlopende assessering gebruik gemaak, in
teenstelling tot 'n klaspunt en eksamen. Elke assesseringsgeleentheid tel
'n persentasie van die finale punt.
- Wyse van assessering
Assessering van die teoretiese afdelings in twee oop-boek
toetse, waarin die klem gelê word op toepassing van die vakkennis in
probleemoplossing, en nie bloot op die kennis as sulks nie.
- Geskrewe toets in die mid-semester toetsreeks (oor Membraanbiochemie en Seintransduksie)
- Geskrewe toets gedurende November-eksamentyd (oor Seintransduksie en Immunologie)
Assessering van prakties
- Vloeidiagram en verslae oor ELISA en Western-klad eksperimente
- Geskrewe toets oor prakties aan die einde van die semester
- Plek en tyd van assesseringsgeleenthede
Teorie
- Mid-semester toets op 01/09/2004 om 19h00 in die
Eerstejaar-Chemiegebou (onderste en boonste lesingsale)
- Toets in eksamentyd op 16/11/2004 om 19h00 in die
Eerstejaar-Chemiegebou
Prakties
- Geskrewe toets oor prakties op 27/10/2004 om 14h00 in die
Eerstejaar-Chemiegebou
- Omkeertyd en formaat van terugvoer
Indien moontlik, sal take en toetse binne 3 weke nagesien en aan studente teruggehandig word.
- Berekening van prestasiepunt
Die teorie tel 70% en die prakties tel 30% van die finale
prestasiepunt. Daar is 'n slaag-subminimum vir beide die
teorie en die praktiese komponente van die module. Dit beteken
dus dat as u minder as 50% behaal vir òf die teorie
òf die prakties, u Biochemie 314 as geheel sal
druip!
The teoriepunt (in totaal 70% van die finale punt) word as volg saamgestel:
- Mid-semester toets (23.3% Membraanbiochemie en 11.7% Seintransduksie)
- Toets in eksamentyd (11.7% Seintransduksie en 23.3% Immunologie)
Die praktiese komponent tel 30% van die finale punt:
- Vloeidiagram en praktiese verslae (15%)
- Geskrewe toets oor prakties (15%)
Self-assessering
- Twee tutoriale oor membraanbiochemie met self-assessering d.m.v. 'n memorandum.
- Twee tutoriale oor seintransduksie met self-assessering d.m.v. 'n memorandum.
- Tutoriaal oor immunologie met self-assessering d.m.v. 'n memorandum.
Ander spesiale vereistes
As u 'n assesseringsgeleentheid gemis het as gevolg van siekte, moet u
'n doktorsertifikaat by die modulekonvenor inhandig binne 7 dae, om in
aanmerking te kom vir 'n siektetoets.
Siektetoets
Daar sal slegs één siektetoets wees vir die teorie-afdeling. Dit sal handel oor al die werk en word geskryf op Maandag 22 November 2004 van 14h00–17h00. Almal wat een assesseringsgeleentheid gemis het moet hierdie siektetoets skryf. Studente wat twee assesseringsgeleenthede gemis het, sal boonop nog 'n mondelinge eksamen oor die werk moet aflê.