Sosiale Sielkunde
van Kleding 11
Kleding 414
Eerste Semester
2005
Dosent
Mev ME van der Merwe, Lokaal 113, tel. 808 3403
E-pos: evdmerwe@sun.ac.za
Doelwit van die module
Die
doel van die module is om vanuit ‘n kulturele perspektief ’n diepgaande studie
en navorsing te doen van groepe se kledinggedrag sodat die afgestudeerde in
staat sal wees om in die klerebedryf met inagneming van die globale konteks,
die regte besluite te neem.
Die afgestudeerde sal:
·
in staat wees om,
as kundige op die gebied van sosiale sielkunde van kleding, analises en
toepassings te maak rakende groepe se kledinggedrag.
·
kennis hê
van die konsepte, teorieë en benaderings wat relevant is vir die sosiale
sielkunde van kledinggedrag,
• kleding, voorkoms, die sosiale vertolking
van gender en die liggaam binne kulturele konteks
• krities
• die invloed van konteks, groepe,
organisatoriese kulture en die samelewing op voorkomshantering verstaan
• insig hê in kulturele kategorieë, voorkoms
en sosiale stratifikasie soos dit gereflekteer word in kledinggedrag
• die verwantskap tussen wêreldinvloede (global influences) en die uitdrukking
van identiteit verstaan.
Relevante
gedeeltes uit die volgende boek word bestudeer:
Kaiser, SB (1998): The social psychology
of clothing. Symbolic appearances in context. New York. Macmillan Publishing
Company.
Aanvullende literatuur insake die onderskeie onderwerpe word tydens die
betrokke kontaksessies beskikbaar gestel.
Inligting op die Web-CT vir gebruik deur ingeskrewe studente.
Leergeleenthede
van die bepaalde module
Lesingperiodes (3 lesings en 1 tutoriaal per week)
Woensdae:
Vrydae:
Vrydae
Voor of na afloop van lesings. Maak
andersins afsprake in kantoorure asseblief.
Groepbesprekings, derhalwe word daar van
die studente verwag om voorbereid na klasse te kom
Geskrewe studie-opdragte
Beplanning en deurvoering van navorsing
Optrede deur die studente self
Deurvoering van studie-opdragte en
tuistake
Die
klaspunt word soos volg saamgestel:
1. Tutoriale 40%
2. Semestertoets 30%
3. Navorsingsverslag 30%
Die prestasiepunt word
saamgestel uit die klaspunt (40%) en die eksamenpunt (60%). Die toets- en eksamendatum
is soos op die departementele en universiteitsrooster aangedui.
Die
medium van onderrig is Afrikaans, maar
studente kan, na gelang van hul voorkeur, met mekaar en met die dosent in beide
Afrikaans en Engels kommunikeer. Toets-
en eksamenvraestelle word in beide Afrikaans en Engels opgestel. Studente kan die vrae in enige van die
genoemde twee tale beantwoord. Dieselfde
reëling geld ook vir take en opdragte