UNIVERSITEIT VAN
STELLENBOSCH
DEPARTEMENT VERBRUIKERSWETENSKAP
BEHUISINGKUNDE 478: BEHUISINGPROJEK
2005
DOSENTE : Dr. RM Albertyn
KANTOOR : 115
AFSPRAKE : Reël asseblief afsprake vooraf
TELEFOON : 021 8083393 (W)
: 021 8511313 (H)
0829266899
LESING LADING: 3
voorlesings per week:
3
praktiese periodes per week
KLASTYD : Donderdae
Om aan studente
die geleentheid te bied om ‘n navorsingsprojek uit te voer waarin hulle die
geleentheid kry om die kennis, begrip en vaardighede wat hulle gedurende die
vierjarige program opgedoen en ontwikkel het, te demonstreer.
ALGEMENE LEERUITKOMSTE
Na afhandeling van hierdie
module sal studente:
·
Kennis
en praktiese ondervinding besit van navorsing in die algemeen en ook van
spesifieke navorsingsmetodes en tegnieke wat toegepas
·
Krities
oor aktuele behuisingsonderwerpe binne die SA konteks
·
Selfstandige
studie oor verskillende behuisingsaspekte
·
Verskillende
naslaanbronne
·
Kennis
en insig besit oor die huidige Suid-Afrikaanse behuisingsomstandighede.
·
Navorsingsprojekte
·
Professionele
navorsingsrapporterings
SPESIFIEKE
LEERUITKOMSTE:
Nadat die navorsingsprojek voltooi is, sal:
§
Studente
in staat wees om ‘n navorsingsprobleem te identifiseer
wat relevant binne die Suid-Afrikaanse konteks is.
§
Studente
na aanleiding van die probleemstelling ‘n gepaste
titel vir hul navorsingsprojek
§
Studente
‘n volledige motivering vir die keuse van die spesifieke probleem as
navorsingsprojek
§
Studente
geskikte doelstellings, subdoelstellings en/of hipotesis vir die navorsing
§
Studente
in staat wees om ‘n konseptuele raamwerk, wat die
verband tussen verskillende konsepte/veranderlikes duidelik aantoon,
§
Studente
aannames waarop die studie berus
§
Studente
‘n literatuurstudie oor die navorsingsonderwerp uitvoer deur gebruik te maak
van vakwetenskaplike tydskrifartikels, boeke, Internet bronne, tesisse,
proefskrifte en verslae/dokumente/wette en dit opskryf volgens die riglyne van
die Werkstukhandleiding van die Departement Verbruikerswetenskap.
§
Studente
die vermoë ontwikkel om ‘n wetenskaplike skryfstyl in
die uitvoering van die navorsingsprojek te handhaaf.
§
Studente
in staat wees om geskikte omgewing-gedrag
navorsingstegnieke te identifiseer en volledig te beskryf vir die uitvoering
van die spesifieke navorsingsprojek.
§
Studente
die navorsingsprosedure wat vir hul spesifieke projek gevolg sal word in detail
§
Studente
in staat wees om die nodige meetinstrumente wat vir
hul projek benodig word te identifiseer, ontwikkel en implementeer.
§
Studente
die navorsingsprosedure waarop besluit is uitvoer tydens die insameling van
data. Hulle sal in staat wees om dit krities te evalueer en om aanbevelings vir die
verbetering daarvan te maak.
§
Studente
in staat wees om versamelde data vas te lê, te verwerk
en sinvol aan te bied deur middel van rekenaargesteunde tegnieke bv. tabelle, grafieke, pie charts ens.
§
Studente
in staat wees om die navorsingsbevindinge sinvol te
bespreek en logiese gevolgtrekkings en aanbevelings aan die hand daarvan te
ontwikkel.
§
Studente
‘n volledige navorsingsverslag wat al bogenoemde elemente insluit
§
Studente
in staat wees om ‘n Power point aanbieding van hul
navorsingsverslag te lewer volgens die kriteria vir wetenskaplike
kongresoptredes.
§
Studente
in staat wees om aan die hand van wetenskaplike
kriteria hul eie asook ander studente se navorsingsverslae krities te
ONDERWERPE:
Die volgende onderwerpe sal gedurende die
jaar voltooi word:
·
Behuisingnavorsing,
historiese perspektief
·
Navorsingsmetodologie
en navorsingstrategie
·
Die
beplanning van ‘n navorsingsprojek
·
Die
navorsingsvoorstel
·
Data-insameling
·
Datavaslegging
en verwerking
·
Dokumentasie
van die navorsing
·
Die
navorsingsverslag
STUDIEMATERIAAL:
Nougesette en deeglike voorbereiding is
noodsaaklik sodat u op ’n ingeligte en entoesiastiese wyse aan klasbesprekings
Die onus vir die bemeestering van hierdie
kursus rus op die student self. Die
verantwoordelikheid berus dus by u om die klasse
gereeld by te woon en voldoende studietyd aan die kursus te bestee. Die klem val op
selfwerksaamheid op ’n gereelde basis.
Hierdie kursus is ontwikkel sodat nie
alleen u vakkennis t.o.v. Behuisingkunde verdiep nie, maar ook om professionele en persoonlike vaardighede optimaal te
ontwikkel deur die uitvoering van ‘n navorsingsprojek.
TAALSPESIFIKASIE
VAN DIE MODULE :
Hierdie vak word hoofsaaklik in
Afrikaans aangebied maar besprekings sal aangebied word in Engels indien nodig. Altwee tale sal gebruik word na aanleiding van die studente in die klas se behoeftes. Eksamens/toetse sal in beide tale uitgedeel word.
PRAKTIESE
TOEPASING EN OPDRAGTE:
Studente sal gereeld
praktiese opdragte ontvang. Sommige
Gedurende die jaar word ’n
navorsingsprojek beplan, deurgevoer en aangebied. Studente mag alleen of in groepe van nie meer as 4 nie, saamwerk aan die navorsingsprojek. ‘n Volledige
navorsingsvoorstel word gedurende die eerste semester voltooi en die navorsing
word gedurende die tweede semester uitgevoer .
‘n Volledige navorsingsverslag word geskryf en
voorgedra.
EVALUERING
/ BEREKENING VAN PRESTASIEPUNT
Evaluering sal deurlopend gedurende die
jaar geskied. Die volgende sal in
berekening gebring word vir die berekening van die prestasiepunt:
§
‘n Navorsingsvoorstel:
evaluering van geskrewe vorm en mondelinge voordrag (20%)
§
‘n Interimverslag:
evaluering van mondelinge voordrag (10%)
§
‘n
Finale verslag: evaluering van geskrewe
verslag en van ‘n mondelinge rapport of plakkaatsessie (30% en 20%); en
§
‘n Toets in eksamentyd geskryf oor sekere teoretiese aspekte
van navorsing (20%).
§
Alle
klastoetse, werkstukke, die navorsingsprojek word in aanmerking geneem by die
berekening van bogenoemde.
BEHUISINGPROJEK 478
DATUM
|
ONDERWERP
|
VERANTWOORDELIKE PERSONE |
Donderdag 10 Feb |
Inleiding en orientering tot die program. Praktykopleidingsinstansies 4 Navorsingsartikels opdrag vir 24 Februarie |
Dr Albertyn |
Donderdag 17 Feb |
Lewering en bespreking v navorsingsartikels opdrag.
Opdrag vir 3 Maart |
Dr Albertyn Studente |
Donderdag 24 Feb |
Nav onderwerp, probleemfor-mulering, motivering,
doel-stellings. |
Dr Albertyn Studente |
Donderdag 3 Maart |
Probleemformulering, motivering, doelstellings:
Lewering |
Dr Albertyn Studente |
Donderdag 10 Maart 09:00 |
Konseptuele raamwerke Opdrag vir 24 Maart |
Dr Albertyn |
Donderdag 17 Maart |
Opleiding mbt die biblioteek katalogus |
Me M Terblanche |
Donderdag 24 Maart |
Lewering en bespreking van konseptuele raamwerke |
Dr Albertyn Studente |
|
EINDE VAN DIE EERSTE KWARTAAL |
|
Donderdag 7 April |
Konseptuele raamwerke en Literatuurstudies |
Dr Albertyn |
Donderdag 14 April |
Navorsingsmetodes en tegnieke: Finalisering v praktykopleiding-instansies |
Dr Albertyn Studente |
Donderdag 21 April |
Navorsingsmetodes en tegnieke: Vraelyskonstruksie |
Dr Albertyn |
Donderdag 28 April |
Konseptuele raamwerke en Literatuurstudies lewer |
Dr Albertyn Studente |
Donderdag 5 Mei |
MAANDAGROOSTER |
|
Donderdag 12 Mei |
Finalisering van navorsingsvoorstelle |
Dr Albertyn Studente |
Donderdag 19
Mei |
Lewering van navorsingsvoorstelle |
Dr Albertyn Studente |
Donderdag 26 Mei |
Navorsingsopnames: data-insameling- finalisering |
Studente |
PRAKTYKOPLEIDING GEDURENDE 3DE KWARTAAL
Donderdag 15 Sept
|
Finalisering van opnames |
Studente |
Donderdag 22 Sept
|
Skep van databasisse- Access |
Koos Engelbrecht |
Donderdag 29 Sept |
Datavaslegging en –verwerking |
Nelius Boshoff |
Donderdag 6 Okt |
Skryf van ‘n navorsingsverslag |
Dr Albertyn Studente |
Donderdag 13 Okt |
Skryf van navorsingsverslae Handig interim verslag in |
Dr Albertyn Studente |
Donderdag 20 Okt |
Lewering en evaluering van navorsingsverslae |
Dr Albertyn Studente |
|
28 OKTOBER EINDE VAN FORMELE VOORLESINGS |
|
* Bostaande voorgestelde datums mag gewysig word
indien omstandighede dit vereis.